2014. november 10., hétfő

A Szégyen és a Bűntudat szerepe a Függőségekben – Scott Kiloby videó



Scott pár hete indított útjára egy minivideó-sorozatot, melyben egy-másfél perces szösszenetekben beszél a függőségek és a leszokás nagyon fontos, általában figyelmen kívül hagyott vonatkozásairól. Feliratoztuk ezeket a minivideókat, hogy magyarul is elérhetők legyenek, és segítséget nyújthassanak az utatokon, ha valóban a függőségi mechanizmusaitok mélyére szeretnétek nézni.

Az első videóban a szégyen és a bűntudat függőségekben játszott szerepéről van szó. Körkörös történet ez, mert a magunkban hurcolt szégyent és bűntudatot első körben a függőségeinkkel próbáljuk enyhíteni, majd idővel már a függőségünk miatt is szégyen és bűntudat gyötör. Dupla gödör. Alaposan tárd ezt fel a saját életedben.

És tudd, hogy van kiút. Sokakat látok, akik azt hiszik, hogy ezzel már örökre együtt kell élni. Meg persze, hogy tilos erről beszélni. Ezért még inkább elszigetelődnek, ami megint csak súlyosbítja a helyzetet. Ha bárkinek csupán csak elmeséled, hogyan is érzel magaddal, a szégyeneddel, a függőségeddel kapcsolatban, hogy milyen gondolatok gyötörnek, már megtetted az első fontos lépést önmagad felé. Érdemes olyan személyt választani ehhez, aki elfogulatlanul és együttérzőn meg tud hallgatni ebben, mert ő maga is végigment ezen a folyamaton.

Emellett átütő hatású tud lenni, ha elmélyülsz a Természetes Nyugalom megtapasztalásában, és megtanulod, illetve rendszeresen alkalmazod az Élő Önvizsgálatokat. Értéktelenségi, nem rendbenlevőségi én-történeteid, szégyened, bűntudatod, szorongásod, depressziód és függőségeid szép fokozatosan elcsendesülnek a türelmes önmagad felé fordulás eredményeképpen.

Tervezem, hogy írok a saját szégyen-bűntudat köreimről hamarosan, mert az én függőségeimben nagyon alapvető szerepet játszott ez a két érzelem.

Scott videója: Szégyen és bűntudat




A Természetes Nyugalom módszerrel és az Élő Önvizsgálatokkal megtanulunk együttérzőn együtt lenni a szégyenünkkel és bűntudatunkkal, mindemellett feldolgozzuk azokat az ún. hiányidentitásainkat, melyek mindannyian magunkban hurcolunk (nem szeretnek, nem vagyok elég jó, valami baj van velem, értéktelen vagyok, kevés vagyok, elhagyott vagyok, tehetetlen vagyok, áldozat vagyok, elnyomott vagyok, nem vagyok biztonságban, stb.). Megtanuljuk szeretettel átölelni saját magunkat, érzelmi, testi érzeti és gondolati szinten, megérkezünk saját magunk biztonságába. Mindebben csodás oklveles facilitátorok is tudnak segíteni minket.

Olvasd el Scott Természetes Nyugalom című könyvét; már érdemes keresni a Libri, Líra, Shopline boltjaiban. És szeretettel látlak december 7-én a Természetes Nyugalom bevezető tréningen. Gyere, kóstolj bele a saját magaddal való legmélyebb találkozásba. Az egynapos tréning Alapcsomaggá is kiegészíthető. Részleteket itt találsz:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése